Lønn og personal

Vi kan sørge for lønnskjøringer fra A til Å, eller levere programvare for lønn, personal og reise. Vi tilpasser oss ditt behov og er alltid nære deg!

Kontakt oss

Digital Personalhåndbok

Et viktig hjelpemiddel for å sikre en god personalpolitikk

  • Mer informasjon

    Med ledelsessystemet fra PlusOffice får din virksomhet en digital personalhåndbok med oppdatert informasjon.


    Personalhåndboken er et oppslagsverk over hvilke retningslinjer som gjelder for virksomheten. Ved å kommunisere disse gjennom en håndbok alle i virksomheten har tilgang til forebygger man misforståelser og sikrer likebehandling.

     


    Eksempler på emner i Personalhåndboken:

    • Ansettelsesforhold - herunder retningslinjer for ansettelse, oppfølgning, advarsler, avslutning, styringsrett osv.
    • Fravær - herunder retningslinjer for bruk av egenmeldinger, generelt sykefravær, sykdom barn, andre permisjonsordninger osv.
    • Ferieavvikling - herunder retningslinjer for planlegging, varighet, frister, feriepenger, avvikling osv.
    • Arbeidstid - herunder hvilke ordninger som gjelder i virksomheten, overtid, avspasering, pauser osv.
    • Personalordninger - forsikringer som yrkesskadeforsikring, pensjonsordning, databriller osv. Personopplysninger og systemer, herunder retningslinjer for behandling av personopplysninger, informasjon om GDPR osv.
    • Utbetalinger - herunder informasjon om lønnsutbetaling, adgang til trekk i lønn, feriepenger, sykepenger, skatt osv.
    • Interne retningslinjer og rutiner - eksempelvis ruspolitikk, bruk av sosiale medier, taushetsplikt, tilgang til informasjon og andre bestemmelser i virksomheten.
    • Utlegg og reiser i arbeid - retningslinjer for bruk av privatbil, private utlegg o.l.

    Din virksomhet står fritt til å legge til eget innhold eller ta utgangspunkt i innhold levert av PlusOffice.

TA KONTAKT

Full kontroll på fravær

Effektiv håndtering av egenmeldinger, sykefravær og permisjoner

  • Mer informasjon

    Inkludert i ledelsessystemets HR-funksjoner finnes også det virksomheten trenger for en god og oversiktlige prosess rundt sykefravær og fraværshåndtering.


    Fraværsfunksjonen skaper automatisk en god struktur og oversikt for alle involverte, og den finnes på samme plattform som personalhåndbok, ferie og andre relaterte funksjoner.


    Andre fordeler med vår digitale fraværsmodul:


    • Ledelsen kan registrere fravær på en ansatt, og/eller den ansatte kan sende inn egenmelding /sykefravær eller permisjonssøknad til godkjenning
    • Automatisk beregning av sykefraværsprosent som tar høyde for alle variabler
    • Ansatte får oversikt over eget fravær
    • Sykefraværsoppfølging
    • Visuelle rapporter og statistikker
    • Gode varslingsfunksjoner for alle involverte

    Egenmeldingsblanketter, ustrukturerte meldinger og e-poster kan med andre ord fases helt ut. Ansatte gjør registreringen via sin egen bruker, så får leder varsel når fravær ligger til godkjenning.


    Funksjonen kan på lik linje med alt annet i systemet tilpasses den enkelte virksomhet og integreres mot andre systemer, eksempelvis lønnssystemer.

TA KONTAKT

Oversiktlig ferieplanlegger

Feriefunksjonen skaper automatisk en god struktur og oversikt for alle involverte.

  • Mer informasjon

    Vårt ledelsessystem inkluderer en hel del HR-funksjoner, deriblant en oversiktlig modul for ferieavvikling.


    Feriefunksjonen skaper automatisk en god struktur og oversikt for alle involverte. Ferieplanen finnes på samme plattform som personalhåndbok, fravær og andre relaterte funksjoner.


    Andre fordeler med vår digitale ferieoversikt:


    Ledelsen kan registrere ferie på en ansatt, og/eller den ansatte kan sende inn ferieønsker til godkjenning

    • Ledelsen kan administrere overføring av feriedager, og/eller den ansatte kan søke om overføring via systemet
    • Ansatte får full oversikt over egne feriedager
    • Visuell ferieplan for hele virksomheten
    • Gode varslingsfunksjoner for alle involverte

    Med PlusOffice får du full oversikt over ferieregnskap, samt flere smarte funksjoner slik at ansatte over 60 år automatisk får tildelt sin ekstra ferieuke. Systemet gir dessuten automatisk korrekt beregning av feriedager med hensyn til virkedager og helligdager.


    Funksjonen kan på lik linje med alt annet i systemet raskt tilpasses den enkelte virksomhet. 

TA KONTAKT

Vårt system sparer deg tid og penger!

Har du allerede et annet system for lønn og personalhåndtering? Ta kontakt for å se hvor mye enklere hverdagen din kan bli og hvor mye penger du kan spare.

HMS

Industri

Varehandel

Kontor & Service

Transport